vacker som en snöstorm

Tack och lov att snöstormen gav sig till slut
Tänk om det kunde vara sånt här väder som idag hela vintern?
Sol, -3 grader, lagom vind.. perfekt vinterväder helt enkelt.

Får lite vårkänslor, men det kanske är för långt bort än? eller?

Har du nån gång identifierats med ett snöoväder?
Det har jag.
Mötte en 40-årig knarkare i stormen när jag var på väg hem från skolan igår.
Han: "Fint väder vi har idag!"
Jag: "Jo visst är det!"
Han: "Nästan lika vackert som du!"
Jag lite för mig själv: "Hehe.. jasså.."
hööm, eller vänta nu...?
precis, jag och snöstormen var nästan lika vackra
jag var nog inte särskillt vacker alltså. om han försökte lägga en komplimang så blev det ju liite fel kanske.
gick han in för att dissa mig hyfsat hårt så blev det ju ganska bra må jag säga.


I morse vaknade jag klarvaken 7:40. trots sovmorgon till 10.
Jag har blivit som en pensionär.
Kliver upp i god tid, dricker mitt te, läser tidningen, bäddar sängen, kommer i tid till alla (okej, de flesta) lektionerna, sover inte längre än till 10-11 på helgen eftersom jag tycker att jag "sover bort" dagarna om jag sover längre än de (stort tecken på pension). Dessutom har jag hängt sööönder mamma och börje ihelgen och det har varit riktigt trevligt faktiskt, med tanke på hur sällan det händer att jag spenderar en helg med dem själv... Det kallar jag kvalitetstid, för minst ett år framöver.

Idag kommer äntligen markus hem så nu slipper förmodligen mamma och börje mig ett tag, hehe.

nåja, nu ska jag gå å käka och sen på lektion, sitter på skolbibblo nu och fördriver tid.

hare kanin!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0